Skal vi sammen sætte fokus på at styrke den mentale sundhed på jeres arbejdsplads?

Jeres arbejdsplads kan søge om midler fra Velliv Foreningen til og med den 1. juni 2023. I kan få op til 10.000 kr inklusiv moms til formålet og jeres arrangement skal afholdes på Danmarks Mentale sundhedsdag en dag i uge 41.

I får svar før sommerferien, så der er god tid til at planlægge detaljerne derefter.

Hvordan det skal foregå er helt op til jer, men Godt Arbejdsliv deltager gerne i at udvikle ideer og afholde dagen (på dansk eller engelsk).

Læs her om ideer til arrangement og detaljer om en ansøgning til 10.000 kroner.

Hvordan kan I sikre et sundt digitalt samarbejde?

Den sunde arbejdsplads sørger for, at alle kan trives i et godt samarbejde. Godt Arbejdsliv deltager gerne i at styrke samarbejdet på jeres arbejdsplads, hvad end det foregå digitalt, fysisk eller et sted midt i mellem.

Nogle er begejstrede for at udnytte hjemmearbejdspladsens muligheder, andre savner det fælles møde på kontoret og stresses af den teknologi, der nu er kommet imellem os. De nye muligheder kan sikre trivsel, men det kan også skabe mere frustration og ineffektivitet. Brug dem til at styrke jeres samarbejde!

Jeg tilbyder en dialog eller en længere workshop, hvor vi tager udgangspunkt i de erfaringer I har med hjemmearbejdspladser og digitale samarbejder.

Læs mere på DanmarksMentaleSundhedsdag

Spørgsmål? Skriv til os med det samme: bp@godtarbejdsliv.dk

 Hvordan taler I om jeres fælles trivsel?

I Godt Arbejdsliv bruger jeg trivselssamtaler som indgangen til at sikre det gode samarbejde i og mellem teams. Måske har I hele tiden arbejdet som I plejer, men er jeres trivsel og arbejdsglæde en opgave alle tager ansvaret for? Jeg tager gerne føringen i den samtale. Læs mere om trivselssamtaler her på GodtArbejdsliv.

Læs mere om dette eksempel på DanmarksMentaleSundhedsdag

Flere eksempler på, hvordan samtalen kan startes:

  • Hvad giver arbejdsglæde?

    Der er nogle klare fællestræk, der sikrer arbejdsglæde på tværs af alder, faglighed og kultur. Hør hvordan de kan understøttes på arbejdspladsen.

  • Grænseløshed: find balancen i arbejde og fritid

    Det er både frigørende og hæmmende, at vi kan arbejde når og hvor vi vil. Lad os finde balancen for jer og jeres arbejdsplads.

  • De 6 guldkorn til at forebygge stress

    Stress på arbejdspladsen kan undgåes. Bliv klogere på, hvad der stresser os og hvordan vi holder balancen mellem travlhed og mental sundhed.

Andre gode ideer? Kontakt os for sparring til en god mental sundhedsdag

Hvordan foregår det?

  • Ansøgning

    Ansøgningsrunden i 2023 er 12. april – 1. juni. Her skal man skal beskrive, hvilket arrangement I ønsker hel eller delvis støtte til. Vi hjælper gerne med at formulere jeres ansøgning (uden forpligtelse).

  • Planlægning

    I ansøgningen skal beskrives, hvad I vil lave, hvorfor, hvem I vil benytte og et overslag over omkostninger.

    Kontakt mig, hvis I har brug for sparring til at udvikle dagens program, find inspiration her på hjemmesiden eller på danmarksmentalesundhedsdag.dk

  • Afholdelse

    Jeres arrangement skal afholdes i uge 41, dvs. mellem 7. oktober og 15. oktober 2023.

  • Afregning

    Når I har sendt ansøgningen afsted og fået bevillingen, skal I selv lægge ud for dagens arrangement. Når det er afholdt og betalt, kan I afregne den modtagne støtte med Velliv Foreningen ved dokumentere jeres udgifter. Læs flere spørgsmål og svar på DanmarksMentaleSundhedsdag.dk

Jeg er fuld af gode ideer til, hvordan I kan styrke jeres trivsel og arbejdsglæde. Lad os starte dialogen og se, hvor den ender.

Måske med 10.000 kroner til at arbejde med?

Skriv til mig, hvis vi skal udvikle et godt arrangement sammen

Gode vaner i et team

5 gode vaner i et stærkt team

Hvad er forskellen på det stærke team og teams, der ikke er særlige produktive? Der kan være mange forklaringer på, hvorfor dit team ikke fungerer optimalt, men de fleste gode teams gør det samme. De har indarbejdet nogle gode vaner,…
Vi trives ikke alene på jobbet
, ,

Du kan ikke trives alene på arbejdspladsen

Det relationelle aspekt overses ofte, når vi forsøger at udvikle gode rammer til vores arbejdsliv. Debatterne kommer mest til at handle om arbejdsfleksibilitet og arbejdstid. Dermed individualiseres både behov og ansvar, hvilket gør det…
,

Strategier til at løse konflikter på jobbet, inden de vokser sig store

Opbygning af stærke arbejdsrelationer indebærer ofte at håndtere konflikter. Konfliktløsningsstrategier er derfor ret afgørende for at fremme en god og produktiv arbejdsplads.Det er vigtigt for medarbejdere og ledere at adressere konflikter…
Flydende samarbejde i teamethotpot generated
, ,

Få et bedre flow i jeres teamsamarbejde

Et team er ofte strukturet for at levere en fælles opgave. Derfor skal samarbejdet helst flyde, så leverancen ikke oplever forsinkelser undervejs og leveres med den nødvendige kvalitet. Når opgaverne flyder, oplever medarbejderne også…
Relationer på jobbethotpot.ai/art-generator
, ,

Opbygning af stærke relationer på jobbet: en nøgle til en glad og produktiv arbejdsplads

Prioriter relationer og lås op for større succes på din arbejdsplads. Professionelle relationer kan gøre en stor forskel for både produktivitet og trivsel. Men hvad skal der til?Denne artikel udreder trådene om, hvordan effektiv kommunikation,…
Medarbejdere der samarbejder om videndelingHotpot
,

Fire strategier til at dyrke en læringskultur i dine arbejdsfællesskaber

Betydningen af en læringskultur i arbejdsfællesskaber En læringskultur er afgørende for succesen i moderne arbejdsfællesskaber. Det er i disse fællesskaber, at medarbejdere samarbejder og arbejder sammen om at nå fælles mål. En læringskultur…
,

De tre betingelser for et godt arbejdsliv: fleksibilitet, mening og inddragelse

Vi overser nogle andre væsentlige betingelser for det gode arbejdsliv, hvis vi designer vores jobs ud fra, at en fire dages arbejdsuge eller mere hjemmearbejde skal løse alting.Fleksibilitet og arbejdstid står højt på dagsordenen i…
Hjemmekontoret
, ,

94% af medarbejderne ønsker hybride arbejdsforhold

Hvorfor hybridarbejde og hjemmearbejde stadig er værdifuldt, men kræver anden ledelse Når selv Zoom insisterer på, at deres medarbejdere skal komme ind på kontoret igen, så er det vel fordi det hybridarbejde ikke virker! Endnu et argument…

Få 30 minutters gratis trivselsrådgivning.

Bettina Prühs

Fortæl hvad du gerne vil tale om, så kontakter jeg dig for en GRATIS trivselssamtale

[gravityform id=”1″ title=”false” description=”false”]

TilmeldNyhedsbrev

Vil du vide mere om arbejdslivets udfordringer?

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få besked, når der kommer nye indlæg på bloggen, nye HR viden podcasts eller der sker andet spændende på Godt Arbejdsliv: